téli mozgás

december 17, 2018, 0 hozzászólás, Szabadidő

Ha valaki fázik, az én vagyok. Kung-fu panda után szabadon: én találtam fel a fázást. Viszont a mozgásigényem nem hagy nyugton ülni a fenekemen. Ezért keresem azokat a fizikai aktivitásokat, amik végzése közben nem fagyok meg.

Úszás

Abban mindenki egyetért, hogy a világ legegészségesebb sportja. Minden porcikát megmozgat, de kíméli az izületeket. Megemeli a pulzust, felfrissít, ezért sokan, ha tehetik reggel végzik. Ha már a fürdőben/uszodában vagyunk, lehetőség szerint egy kellemes meleg vízben ücsörgés a végén ellazítja az elfáradt izmokat. És a könnyen felfázósok, mint én, át is melegedhetnek.

Konditerem

Tavasztól őszig én nem szoktam konditerembe járni, télen viszont igyekszem minden héten beiktatni a programomba. Ha sikerül kétszer, akkor az egyik alkalom kizárólag futás  (ne nagyzoljunk, csak) kocogás futópadon. Kezdőknek legyen inkább tempós séta, maximum emelkedőn séta. Orvosok egyébként is megállapították, hogy hosszú távon ez is pont annyira hatásos, de jobban kíméli az izületeket. A másik alkalom súlyzós edzés, amivel az egész testem kellemesen át tudom mozgatni.

Csoportos tornák

A közösségben tornázásnak nagy előnye, hogy a társak „húznak” magukkal, mert senki nem szeret lemaradni másoktól. Különösen, ha barátnőddel közösen jártok, még elindulni is könnyebb J Olyan sokféle van, hogy mindenki megtalálhatja a magának valót. Én személy szerint nem járok, mert a kedvenc tornám, a step aerobic kiment a divatból.

Tai chi/jóga

Nem tudom mennyire tudományos ezt a két sportot egy kalap alá venni J Én az elsőt művelem, abban vannak személyes tapasztalataim. Mindkettő lassú mozgásforma, nagy hangsúlyt fektet a megfelelő légzésre, nagyfokú koncentrációt igényel és a teljes testet átmozgatja. Ha sikerül átadni magunkat teljesen a tevékenységnek és fogékonyak vagyunk a spiritualitásra, olyan élményben lehet részünk, amit másként nem érhetünk el.

Szauna

Sokan nem tudják, hogy felér egy edzéssel. A magas hőmérsékleten kényelmesen ücsörögve a pulzus megemelkedik, a vérkeringés felpezsdül, a testi folyamatok felgyorsulnak. Plusz adalék ilyenkor télen, hogy segíti a légúti megbetegedések gyógyulását is. Ha sikerül mindezt egy kellemes, csendes helyen lágy zeneszó és némi illóolaj kíséretében végezni, még az elménk is lecsendesül.

Ti mit szoktatok sportolni télen?

Megosztás:


Még több ebben a kategóriában:

Új hozzászólás