Biciklizés

Az én Tour de France-om

augusztus 01, 2018 0 hozzászólás, Biciklizés

Nagyon szeretek kerékpár versenyt nézni a tv-ben, a tavaszi klasszikusoknál már csak a 3 heteseket szeretem jobban. Nem vagyok egyedül a világon, aki szerint a Tour de France a legjobb mind közül. Órákig tudnék áradozni az idei 3 hétről is, de most inkább csemegézek a kedvenceimből:

Tour de Ring

július 16, 2018 0 hozzászólás, Biciklizés

Már nem is emlékszem, hol és mikor hallottam először erről a versenyről… úgy rémlik egy triatlonos ismerősöm mesélt egy hasonlóról. Egy országúti kerékpárosnak szívmelengető a gondolat egy tökéletes minőségű aszfalton, más közlekedési résztvevőktől és egyéb zavaró tényezőktől elzárt pályán tekerni. Ja, hogy ezt körbe-körbe és egyedül… Már ekkor megdobbant a szívem, pedig akkor még a mostaninál is amatőrebb kerékpáros voltam.

200 km után

május 07, 2018 0 hozzászólás, Biciklizés

Az idén 3. alkalommal teljesítettük a Szép Kihívást, 207 km-t tekertünk. Nem mondanám, hogy öreg rókák vagyunk ezen a távon, de itt, illetve a Balaton körül annyi tapasztalatot már gyűjtöttünk, hogy tudjak adni néhány jó tanácsot a hasonló produkcióra készülőknek.

Milyen egy háromhetes bicikli verseny?

május 03, 2018 0 hozzászólás, Biciklizés

A versenyzőknek: kelés, kiadós tésztás reggeli, kávézás, reggeli eligazítás, verseny helyszínre utazás, lassú rajt, igény szerint szökés - mezőnyben tekerés – tempó menés a sor elején – vízhordás – támadás a hegyen vagy bárhol egy kedvező pillanatban – sprintelés, evés-ivás tekerés közben, igény szerint nyerés – szintidőn belül megérkezés, nyilatkozás a sajtónak, gyors kalóriadús uzsonna, fürdés, masszázs, kiadós vacsora, másnapi taktika megbeszélése, lehetőség szerint pihentető alvás. Ezt ismételni 3 héten át.

Csodás technikai újdonság!

február 14, 2018 0 hozzászólás, Biciklizés

Egy bicikli lámpa, amihez nem kell elem, de nem dinamós, a kerékkel nem érintkezik, mágnesesség működteti, a technikai részletekről tőlem legyen elég ennyi, mert nem akarok hülyeséget írni és ugye én nőből vagyok. A lámpa funkció engem annyira nem hoz lázba, mert abból van sok jó és még jobb. Viszont!

Tippek téli tekeréshez 3. világíts!

január 04, 2018 0 hozzászólás, Biciklizés

Az, hogy sötétedés után világítunk, remélhetőleg már mindenkinek evidencia. De télen, amikor köd van, vagy csak a borulás alatt nem tud kitisztulni a levegő is lehetünk láthatatlanok: fehér vagy világos színű kabátban nappal sem lehet látni bennünket. Ha pedig besötétedett, teljesen mindegy mit viselünk, ha csak nincs rajta fényvisszaverő. És a gyalogosok még akkor sem látnak! Saját érdekünk is, hogy láthatók legyünk.

Tippek téli tekeréshez 2. Gumizz!

december 05, 2017 0 hozzászólás, Biciklizés

Bár kifejezetten téli gumi nem létezik, azért van két lehetőség, ami segíti a biztonságos közlekedést.

Az első és legkézenfekvőbb a bordázat. Van, aki szerint a jó gumi a haladás élén sima, az oldalán kissé bordázott, ez segíti a tapadást. Mások a teljes felületen jobban bordázott gumira esküsznek.

Másrészt érdemes a keréknyomás csökkentése, mert puhább gumival nagyobb a tapadási felület.

Biciklivel a világ körül

szeptember 19, 2017 0 hozzászólás, Biciklizés

Hihetetlen, hogy emberek micsoda teljesítményre képesek! Mark Beaumont brit távolsági kerékpáros már nem először biciklizte körbe a világot. A 34 éves férfi először 2008-ban állított be világrekordot 194 nappal, ezt azonban azóta többen is megdöntötték, egészen mostanáig 123 nap volt a csúcs.

Néhány napja ért célba Párizsban 29.020 km megtétele után. Ehhez mindössze 78 napra 14 órára és 40 percre volt szüksége. Ennek érdekében minden nap több mint 16 órát biciklizett, átlagban 5 órákat aludt.

Hurrá Tour de France!

július 01, 2017 0 hozzászólás, Biciklizés

Nem titkolom, a kedvenc versenyem. Nem csak az enyém. Vannak sportolók, akik az egész évüket erre a versenyre teszik fel, csak ide készülnek. Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy volt alkalmam kint lenni a párizsi befutón. Sőt a szerencsém akkora volt, hogy már napokkal előtte érkeztünk. Úgyhogy biciklire pattantunk, Vélib-re természetesen, és néhány napi Champs Élysées-n fel-le tekerés után vettük a bátorságot és betértünk a nagy körforgalomba és a nagy lelkesedésben 2 kört is mentünk. Ha láttatok már videót erről a helyről, megértitek, miért kellett hozzá bátorság.